instalacja
2013
drewno, półka
2013
drewno, półka
120x20x20
cm
Na granicy tego, co
pożądane i tego, co w nadmiarze niestrawne, balansuje zbiór osobliwych
przedmiotów, czyli 20 Sztuk Damiana
Reniszyna. Drewniane, obłe
i haptyczne formy, zarazem przypominają fallusy, jak i młynki do pieprzu. Nie wiadomo, czy ulec ich uwodzeniu i chwycić je w dłoń, czy pozostawić na miejscu.
Są one na sobie tylko właściwy sposób „pikantne”, ale ich nadmiar wprowadza nas w konfuzję, w horyzoncie nasycenia konotując nadmiar rozkoszy i przesyt.
i haptyczne formy, zarazem przypominają fallusy, jak i młynki do pieprzu. Nie wiadomo, czy ulec ich uwodzeniu i chwycić je w dłoń, czy pozostawić na miejscu.
Są one na sobie tylko właściwy sposób „pikantne”, ale ich nadmiar wprowadza nas w konfuzję, w horyzoncie nasycenia konotując nadmiar rozkoszy i przesyt.
Marta
Smolińska (fragment tekstu do wystawy Mdłości)
Mdłości, Galeria Sztuki
WOZOWNIA
Toruń 2014
widok wystawy